نقاشی ساختمان: رنگ اکریلیک چیست؟

در طی این سری از مقالات آموزشی نقاشی ساختمان نگاهی خواهیم انداخت بر رنگ اکریلیک.

رنگ های اکریلیک از جمله رنگ های محبوب در بازار رنگ و نقاشی ساختمان ایران محسوب می‌شوند و مورد استفاده قشر عظیمی از هم میهنان قرار می‌گیرند. به همین دلیل نیز ما سعی کردیم در طی یک مقاله آموزشی به معرفی جامع و کلی این رنگ بپردازیم و توضیحاتی را در خصوص آن ارائه دهیم.

رنگ اکریلیک یکی از رنگ‌های پر استفاده است که کمترین آلودگی را دارد. این نوع رنگ قابلیت حل شدن در آب را دارد و از آنجایی که نوعی پلاستیک پلیمر است، هنگامی که خشک می‌شود انعطاف، نفوذناپذیری در برابر آب و دوام خود راحفظ می‌کند؛ به طوری که می‌توان لایه‌های بعدی رنگ را بدون تاثیر بر لایه‌های زیرین روی آن اضافه کرد.

از مشخصه‌های رنگ اکریلیک این است که به سرعت خشک می‌شود و به همین دلیل هنرمند نقاش می‌تواند لایه‌های پی در پی چندگانه را بدون تداخل رنگ‌ها کار کند. اسپری کردن آب می‌تواند کمی زمان خشک شدن رنگ را هم در نقاشی و هم در پالت طولانی‌تر کند.

رنگ اکریلیک نسبت به رنگ‌های سنتی مثل رنگ روغن و آبرنگ جدیدتر است.

سطوح زیادی برای رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک وجود دارد. این رنگ روی کاغذ، بوم، چوب، سیمان، آجر و هر چیزی که حالت خیلی براق و چرب نداشته باشد قابل استفاده است و چون سطح بواسطه چکیدن روغن از رنگ خسارت نخواهد دید، نیازی به آماده‌سازی با لایه اول قبل از نقاشی نیست.

امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته شده باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشد. تمام هدف ما نیز این است که در آینده با ارائه مقالات بیشتر و حرفه ای تر در زمینه نقاشی ساختمان بتوانیم کمکی هر چند کوچک را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.