رنگ روغنی چیست؟

رنگ روغنی به رنگی گفته می شود که  مانند سایر رنگ ها مات نبوده و براق می باشد ، همانند کاغذهای روغنی . رنگ روغنی در نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان ها و منازل کاربرد بسیار دارد و شما با استفاده از این رنگ ها به مدت 15 سال می توانید ، خود و دیوار های خانه تان را از شر رنگ آمیزی های چند دفعه ای خلاص کنید . رنگ روغنی در ابتدا بر پایه طبیعت بود و به صورت طبیعی و مکانیزه تولید می شد ، اما با استفاده روز افزون از آن ، ممکن نبودن تولید انبوه آن به صورت طبیعی و هم چنین افزایش روز افزون سطح تکنولوژی ، به صورت شیمیایی و بر پایه رنگ های حلّال تولید شده است .

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

برای دانستن قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغنی باید به ویژگی های خاصی دست یافت :

  1. متراژ ساختمان : یکی از این ویژگی ها ، دانستن متراژ کلی ساختمان است ؛ اگر می خواهید بدانید که رنگ آمیزی ساختمان یا منزل شما با رنگ روغنی چقدر هزینه برای شما در بر خواهد داشت ، ابتدا باید متراژ دقیقی از منزلتان را برآورد کنید و به نقاش ارائه بدهید تا او با توجه به محاسبات خود و نتیجه گیری های کلی قیمت نهایی را به شما ارائه کند .
  2. میزان خراب یا سالم بودن دیوار ها : اگر می خواهید قیمت کلی از نقاشی با رنگ روغنی را به دست آورید ، باید قبل از رنگ آمیزی بدانید که دیوارهای منزلتان چقدر به عیب یابی و تعمیر نیاز دارند و چه قدر زمان و هزینه لازم است تا آن ها ترمیم شده و برای رنگ آمیزی آماده شوند .
  3. دستمزد نقاش ساختمان با توجه به سال مذکور : در سال های اخیر این قیمت با توجه به نوسانات ارزی بین 8000 تا 21000 تومان برای هر متر متغیر بوده است . البته زمانی که دیوار ها نیاز به ترمیم داشته باشند این میزان قیمت تغییر کرده و افزایش می یابد ؛ هم چنین اگر دیوارهای منزلتان رنگ داشته باشند و شما بخواهید که این دفعه آن هارا با رنگ روغنی بپوشانید ، هزینه نیز به میزان افزایش کار و دقت نقاش افزایش می یابد .
  4. قیمت رنگ روغنی در سال مذکور : برای برآورد هزینه رنگ آمیزی منزلتان ، پس از محاسبه و در نظر گرفتن موارد بالا ، بایستی به بازار مراجعه کرده و قیمت رنگ روغنی با کیفیت ، با برند خوب موجود در بازار در سال مذکور را ، بیابید .
    برآورد این هزینه ها به تنهایی از عهده اشخاص عادی خارج است ، بدین منظور بایستی با یک نقاش ساختمان مشورت کرد تا او هزینه های واقعی را به شما اعلام کند .

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

کاربردها و مزایای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

مهم ترین مطلبی که در این متن باید به آن پرداخت مزایا و ویژگی های منحصر به فردیست که رنگ روغنی دارد ؛ این مزایا عبارتند از :

  1. مقاومت بالا : رنگ روغنی به دلیل داشتن فرمولی شیمیایی قوی که دارد ، مقاومت بسیار بالایی در برابر هر گونه ضربه ، کهنگی ، لکه پذیری و … دارد ؛ به همین دلیل عمری طولانی داشته و شما دائما مجبور نیستید که رنگ خانه تان را عوض کنید و متحمل هزینه های اضافی و هم چنین گزاف شوید .
  2. اعمال کردن این رنگ بر روی هر سطحی : از منحصر به فردترین ویژگی های رنگ های روغنی ، می توان به قابلیت هماهنگ بودن این رنگ ، با هر سطحی اشاره کرد ؛ این رنگ قابل اعمال بر روی سطوح چوبی ، فلزی ، گچی ، رنگی و سیمانی می باشد .
  3. قابل شستشو بودن : یکی از علت های علاقه مندی خیل عظیمی از افراد به رنگ روغنی قابل شستشو بودن آن می باشد ؛ این رنگ به دلیل خاصیت حلّال بودن آن در فرمول شیمیایی خاص خود ، پس از خشک شدن ، با آب مخلوط نشده و به آسانی شسته می شود .

مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی متغیر : یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رنگ در بین افراد ، مقاومت پذیری و دوام بالای آن در برابر هر گونه عوامل محیطی نظیر گرما ، سرما و هم چنین رطوبت می باشد .

نقاشی آپارتمان با رنگ روغنی

اگر بخواهیم در ادامه این قسمت از متن درباره کاربردهای رنگ روغنی علاوه بر نقاشی ساختمان صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم :

  1.  قابلیت استفاده بر روی سطوح چوبی
  2. قابلیت استفاده بر روی سطوح فلزی
  3. قابلیت استفاده بر روی سطوح بتنی ، گچی و هم چنین رنگی
  4. قابلیت استفاده در انواع مکان ها و محیط ها به دلیل سازگاری و هم چنین مقاومت بالای آن
  5. استفاده بسیار زیاد از آن در صنایع

تاثیر رنگ آمیزی ساختمان با رنگ روغنی در دکوراسیون

اگر جزء افرادی هستید که بسیار به دکوراسیون منزل خود و نحوه چیدمان آن اهمیت می دهید ، باید بگوییم که به هیچ عنوان نباید از رنگ دیوارهای منزلتان غافل شوید ؛ اگر می خواهید که پس از چیدمان منزلتان به خانه با نور مناسب یا زیاد دست پیدا کنید و خانه ای تاریک و کسل کننده نداشته باشید ، به شما توصیه می کنیم ، استفاده از رنگ روغنی را به هیچ عنوان از قلم نیاندازید ؛ هم چنین شما با استفاده از این رنگ های براق دیگر نیازی به روشن کردن لامپ ها و منابع انرژی اضافی ندارید و بدین طریق می توانید در هزینه قبض برق مصرفی خود نیز ، صرفه جویی کنید .

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

نقاشی ساختمان پارس پینتر

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که ” کار را باید به دست کاردان سپرد ” در این جا نیز باید بگوییم که نقاشی ساختمان کاری نیست که از عهده هر شخص عادی بر آید ، پس بهتر است که این کار نیز همانند بسیاری کارهای دیگر به دست کاردانش سپرده شود تا نتیجه ای خوشایند و مطلوب حاصل شود ؛ حال بسیاری از این افراد کاردان و متخصص علاوه بر کاردان بودن به مقام و مهارتی در تخصص خود می رسند که نامشان زبانزد خاص و عام می شود ؛ ” گروه نقاشی ساختمان پارس پینتر ” با توجه به تجربه سال های متمادی در زمینه نقاشی ساختمان توانسته است به بهترین و زیباترین نحو ممکن بدرخشد و در این عرصه نامی نکو و پر از مهارت برای خود پیدا کند .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید:

Summary
Review Date
Reviewed Item
نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی منازل و ادارت با رنگ روغنی با قیمت مناسب
Author Rating
41star1star1star1stargray