رنگ آمیزی درب و پنجره 

رنگ ها یکی از المان های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می آیند. توجه به رنگ آمیزی المان های مختلف در فضای داخلی یک محیط مانند دیوار ها، درب ها و پنجره های می تواند در روحیه افراد و زیبایی آن، نقش بسیار مهمی را ایفا کند. هر عنصر از فضای داخلی یک محیط، با توجه به نقش و محل قرار گیری خود می تواند در شکل گیری کلی فضا موثر باشد و انتخاب رنگ این المان ها باید با توجه به این دو اصل انجام پذیرد.

به عنوان مثال، درب ها و پنجره ها مانند قابی هستند که ارتباط میان فضای داخلی و خارجی محیط را برقرار می کنند. شاید رنگ آمیزی درب و پنجره ها در ابتدا مهم به نظر نرسد، اما در صورت انتخاب غلط این رنگ و یا اجرای اشتباه و بی کیفیت آن، می تواند به صورت ناخودآگاه بر روی حس و حال کلی فضا تاثیر گذار باشد. با توجه به این نکته، رنگ آمیزی درب و پنجره ها یکی از مواردی است که تیم ما در گروه نقاشی ساختمانی پارس پینتر ، به صورت ویژه به آن توجه می کند.

ما در این مقاله به بررسی کاربردها، اصول و قواعد انتخاب و اجرای رنگ آمیزی درب و پنجره ها خواهیم پرداخت.

رنگ آمیزی درب و پنجره پارس پینتر

کاربردها و مزایای رنگ آمیزی درب و پنجره

انتخاب رنگ مناسب برای درب ها و پنجره های یک محیط امری مهم و کلیدی است. به عنوان مثال انتخاب رنگ های شاد و ملایم برای اتاق های بازی کودکان، کلاس های درس و اتاق خواب کودک می تواند مناسب باشد. انتخاب رنگ هایی که سبب افزایش تمرکز می شوند برای اتاق های کار در یک شرکت و یا کتابخانه ها مناسب هستند. انتخاب رنگ اصولی می تواند فضای داخلی را بهبود بخشد.

از سویی دیگر، رنگ آمیزی درب ها و پنجره ها می تواند مانند یک عایق ضد زنگ عمل کند و از زنگ زدن پنجره ها به ویژه درب و پنجره هایی با قاب های آهنی، جلوگیری کند. این امر در محیط های مرطوب و شهر هایی که امکان بارندگی در آن ها بسیار زیاد است، نقش کلیدی را ایفا کرده و از ضرر های مالی بزرگ در آینده جلوگیری می کند.

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی درب

هارمونی در رنگ آمیزی درب و انطباق آن با رنگ کل ساختمان از اولین نکاتی است که باید به آن توجه شود. به طور مثال دیوارهای کرم رنگ با درب و پنجره هایی به رنگ عسلی و یا قهوه ای می تواند هارمونی خوبی ایجاد کند. تضاد رنگی بین درب و پنجره و اسکلت کلی ساختمان می تواند، از سویی دیگر، گرمای بیشتری به دکوراسیون داخلی بیفزاید.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که انتخاب رنگ به محیط داخلی خانه، متراژ فضا و شرایط آب و هوایی محل قرار گیری ساختمان بستگی دارد. انتخاب رنگ های تیره برای رنگ آمیزی درب و پنجره می تواند محیط داخل خانه را کوچک نشان دهد و انتخاب آن برای پنجره های بزرگ مناسب تر است. از سویی دیگر رنگ های روشن می توانند به باز بودن فضا کمک کنند و معمولا از آن ها برای رنگ آمیزی درب و پنجره در آپارتمان هایی با متراژ کوچک استفاده می شود.

رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی پنجره

برای رنگ آمیزی درب و پنجره، در کنار انتخاب رنگ و نوع اجرا، انتخاب نوع رنگ نیز اهمیت ویژه ای دارد. به طور معمول رنگ آمیزی درب و پنجره با رنگ روغن، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک انجام می شود.

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک یکی از مرسوم ترین انتخاب ها برای رنگ آمیزی درب و پنجره در بازار است. این نوع رنگ به دو دسته نیمه پلاستیک و پلاستیک تقسیم می شود. رنگ نیمه پلاستیک قدرت چسبندگی زیادی دارد و به همین دلیل می تواند انتخاب مناسبی برای رنگ آمیزی درب و پنجره باشد. از آنجایی که برای رنگ کردن درب و پنجره معمولا رنگ به سمت پایین چکه می کند، انتخاب رنگ پلاستیک می تواند از چالش های رنگ آمیزی به میزان قابل توجهی بکاهد.

یکی از معایب رنگ پلاستیک، غیر قابل شستشو بودن آن است. از سویی دیگر، از آنجایی که رنگ پلاستیک با آب ترکیب می شود از استقامت پایین تری برخوردار است و برای رنگ آمیزی درب و پنجره هایی که نور خورشید به صورت مستقیم به آن ها تابیده نمی شود، انتخاب مناسب تری است. بهتر است از رنگ پلاستیک در محیط های مرطوب، استفاده نشود.

رنگ روغن

برای رنگ آمیزی درب و پنجره هایی که بیشتر در معرض رطوبت، گرد و خاک و نور خورشید هستند، استفاده از رنگ های مقاوم تری مانند رنگ روغن توصیه می شود. رنگ روغن سه دسته ی کلی دارد: رنگ روغن براق، نیمه براق و مات. عمدتا از ترکیب رنگ روغن براق با مات برای رنگ آمیزی سطوحی مانند درب و پنجره استفاده می کنند. این ترکیب می تواند به پروژه سرعت ببخشد، میزان رنگ مورد نیاز را کاهش می دهد و در نمای نهایی کار نیز تاثیر مطلوبی دارد.

رنگ اکریلیک

در کنار رنگ های موجود در بازار، رنگ اکریلیک نیز گزینه ی جدیدی است که مزایا و معایب خود را به همراه دارد. رنگ اکرلیک بی بو است و به دلیل آنکه با آب ترکیب می شود، ضرر کمتری برای محیط زیست دارد. از سویی دیگر رنگ اکریلیک، مانند رنگ روغن، قابل شستشو است. رنگ اکرلیک مقاومت بالایی دارد و به نسبت سایر رنگ های موجود در بازار، دیرتر ترک می خورد. رنگ اکرلیک با تابش نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد اما استفاده از آن در محیط های مرطوب نیز توصیه نمی شود.

رنگ آمیزی درب و پنجره

 قیمت رنگ آمیزی درب و پنجره

تعیین قیمت رنگ آمیزی درب و پنجره به فاکتور های بسیار زیادی بستگی دارد که در این میان، نوع رنگ مصرفی نقشی کلیدی را ایفا می کند. رنگ پلاستیک، به نسبت سایر گزینه های موجود در بازار ارزان قیمت تر است اما از ماندگاری کمتری برخوردار است. رنگ روغن از مقاومت بالایی برخوردار است و به طبع آن قیمت بالایی نیز دارد. از سویی دیگر، متراژ پارامتر دیگری است که می تواند در تعیین قیمت رنگ آمیزی درب و پنجره نقش مهمی را ایفا کند.

میزان زنگ زدگی پنجره ها، جنس پنجره ها و درب ها و همچنین سایر جزئیات اجرایی، هرکدام به نوبه ی خود می توانند در قیمت نهایی پروژه تاثیر داشته باشند.

 

تیم اجرایی ما در شرکت رنگ ساختمانی پارس پینتر آماده است تا با ارائه ی خدمات و مشاوره به شما در انتخاب رنگ مناسب کمک کند.

نقاشی ساختمان پارس پینتر

برای دریافت قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

تلفن