در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود؟

احتمالا برای دانستن این که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، نیازمند کمک یک طراح دکوراسیون باسواد باشید. انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه، کار آنچنان سختی نیست. تنها چیزی که برای انتخاب رنگ دیوارهای خانه‌تان به آن نیاز دارید دانستن این نکته است که چه رنگی به شما آرامش می‌دهد. اما هنگام انتخاب رنگی که قرار است دیوارهای اتاق کارتان را بپوشاند دیگر نباید به علایق شخصی خود آنچنان توجهی داشته باشید.در این مقاله می‌خواهیم به پاسخ این پرسش که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، بپردازیم. با دانستن پاسخ این پرسش که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، می‌توانید به کمک رنگ‌های موجود در محل کارتان بازدهی کاری کارمندان خود را افزایش دهید.

تاثیر رنگ سفید بر محیط کار

"<yoastmark

 

راستش را بخواهید این که بگوییم رنگ سفید چه تاثیری بر بازدهی کارمندان و انرژی جاری در محیط کارتان می‌گذارد، اشتباه است. چراکه سفید اساسا رنگ نیست، سفید در حقیقت اثری است که نبود رنگ روی چشم ما می‌گذارد. اگرچه استفاده از سفید در بعضی از قسمت‌های محیط کارتان، می‌تواند تاثیر مثبتی روی فضای کارتان بگذارد اما استفاده بیش از حد از این رنگ ممکن است معکوس عمل کند. استفاده بیش از حد از رنگ سفید در محیط کارتان می‌تواند موجب خستگی و خواب آلودگی کارمندانتان شود.

اگر کارمندانتان کسل و بی حوصله هستند و شما دنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستید، کافی است در گام اول به رنگ دیوارها توجه کنید و با تحقیق پیرامون این که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، جانی تازه به فضای کار خود ببخشید.

تاثیر رنگ زرد بر محیط کار

"<yoastmark

شاید استفاده از رنگ زرد، ضرورت دانستن پاسخ این سوال را که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود را برایتان روشن کند. استفاده از رنگ زرد در دیوارهای محل کارتان می‌تواند موجب افزایش خلاقیت کارمندانتان شود. با این حال توصیه ما به شما این است که اگر فضای محل کارتان آنقدرها بزرگ نیست از رنگ زرد برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نکنید چراکه می‌تواند موجب بروز استرس در کارمندان شود. با این حال ناامید نباشید، می‌توانید با بررسی سایر جنبه‌های پاسخ به این سوال که در در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، رنگی مناسب برای دفتر کارتان انتخاب کنید.

تاثیر رنگ قرمز بر محیط کار

"<yoastmark

عموما رنگ قرمز، رنگی است که آن را در و دیوار کافه رستوران‌ها می‌بینیم. اگرچه رنگ قرمز می‌تواند به راحتی با هر لوگویی جور شود اما بهتر است از انتخاب آن به عنوان رنگ اصلی محل کارتان پرهیز کنید. رنگ قرمز نه تنها می‌تواند موجب احساس خشم و اضطراب در کارمندانتان شود، بلکه می‌‌‌تواند به آن‌ها احساس گرسنگی القا کند. اگر تصمیم داشتید از رنگ قرمز برای تزئین اتاق کارتان استفاده کنید اما با خواندن این مطالب منصرف شده‌اید، به هیچ وجه ناراحت یا سردرگم نباشید. در ادامه با تمرکز بیشتر بر روی پاسخ این سوال که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، شما را در امر انتخاب رنگ مناسب برای دفتر کارتان راهنمایی خواهیم کرد.

تاثیر رنگ آبی بر محیط کار

"<yoastmark

همین طور که جلو می‌رویم، بیشتر به پاسخ پرسش اصلی خود، یعنی این که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، نزدیک می‌شویم. رنگ آبی تقریبا یکی از بهترین رنگ‌هایی است که می‌توانید به کمک آن احساس حرفه‌ای بودن و آرامش را یک جا به کارمندان خود هدیه بدهید.

شاه پاسخ‌های این سوال که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود؟

همه این مطالب را خواندیم تا در نهایت به اینجا برسیم. جایی که قرار است به پاسخ نهایی سوالمان برسیم و یک گام فراتر از دانستن این که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود برداریم. این گام برداشته نمی‌شود مگر با رسیدن به پاسخی قاطع برای این پرسش که مناسب‌ترین رنگ برای رنگ آمیزی محل کار کدام است. پاسخ این سوال، رنگی نیست مگر رنگ قهوه‌ای. دفاتر کار قهوه‌ای آمار موفقیت و تولید کنندگی بسیار خیره کننده‌ای دارند. استفاده از رنگ قهوه‌ای در دیوار ادارات می‌تواند باعث ثبات بخشیدن به شخصیت کارمندان شود و در عین حال احساس حرفه‌ای بودن را به آن‌ها القا کند. هرچه رنگ قهوه‌ای مورد استفاده شما، روشن‌تر باشد، میزان خلاقیت کارمندانتان بالا می‌رود.

حرف آخر

همانطور که دیدید ما پیش از این که یک راست برویم سراغ پاسخ نهایی، رنگ‌های مختلفی که ممکن است از آن‌ها برای رنگ آمیزی استفاده کنید را مورد ببرسی قرار دادیم. هدف از معرفی سایر رنگ‌ها، این بود که با دانستن ابعاد مختلف پاسخ این پرسش که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، در رنگ آمیزی دفتر کارتان صرفا از یک رنگ استفاده نکنید و با ترکیب رنگ‌ها با یک دیگر، موجب برانگیخته شدن احساسات مختلف در کارمندانتان شوید. اگرچه تمام این مطالب در کنار هم می‌تواند شما را به خوبی در امر انتخاب رنگ یاری کند، اما باز هم هیچکس نمی‌تواند مانند یک طراح دفتر کارتان را بر مبنای پاسخ این پرسش که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، طراحی کند. در این مقاله ما برای دانستن اینکه در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود، روانشناسی رنگ‌ها بررسی کردیم، اما طراح می‌تواند علاوه بر کمک گرفتن از روانشناسی رنگ‌ها، خلاقیت خود را نیز به کار بیندازد تا بتواند در نهایت اتاق کاری حرفه‌ای برایتان طراحی کند. با این حال شما نیز می‌توانید با به کار بستن مطالبی که در مسیر رسیدن به این سوال که در رنگ آمیزی اتاق‌های اداری چه نکاتی باید رعایت شود آموخته‌اید، می‌توانید کارتان را تا حدود خوبی جلو ببرید. بی‌شک با تغییر اصول رنگ آمیزی دیوارهای دفترتان، شاهد بهبود راندمان کارمندان خود و حتی شخص خودتان خواهید بود.

مشتریان عزیز می توانید با شماره های زیر با شرکت پارس پینتر در تماس باشید.

شرکت پارس پینتر – ابوالفضل طالبی

09120573172

02122887682